23 listopada 1940 r. miał miejsce jeden z ostatnich nalotów włoskiego lotnictwa na Wielką Brytanię. Zadecydowały o nich bardziej względy polityczne niż militarne (jak się wydaje Mussolini chciał uchodzić za równorzędnego uczestnika wojny z Wielką Brytanią). Włoski Corpo Aereo Italiano (pod dowództwem gen. Rino Corso Fougiera) operował więc z niemieckich lotnisk w Belgii od października 1940 r. – bez większych sukcesów i przy znacznych stratach w sprzęcie oraz personelu.
Narasta napięcie wokół londyńskiego pomnika Sir Winstona Churchilla, potomka znakomitego Johna Churchilla 1 księcia Marlborough, premiera Zjednoczonego Królestwa, laureata literackiej Nagrody Nobla, w młodości uczestnika wielu kolonialnych eskapad i awantur końca XIX w. (żeby wymienić tylko udział w tłumieniu powstania Pasztunów, wojnę burską i przesławną bitwę pod Omdurmanem). Człowiek ten już za życia będący żywą skamieliną epoki wiktoriańskiej jest aktualnie pośmiertnie sądzony według zasad współczesnej ahistorycznej wrażliwości.
83 lata temu, 6 maja 1937 r. niemiecki sterowiec LZ-129 Hindenburg spłonął w bazie amerykańskiej marynarki wojennej w Lakehurst w New Jersey. Zginęło 36 osób. Katastrofa położyła kres komunikacyjnej karierze sterowców.
Dwa historyczne dokumenty związane z powstaniem w getcie: raport Stroopa i pożegnalny list Szmula Zygielbojma.
adwokat Łukasz Sobaniak
error: ZAWARTOŚĆ STRONY JEST CHRONIONA PRZED KOPIOWANIEM!
PLIKI COOKIES
Niniejszy serwis internetowy używa plików cookies. Przeglądając poniższe strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.